Luinil

Blue Star

Luinil

Blue Star

Luinil
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

بار دیگر، شهری که دوست می داشتم

يكشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵ ق.ظ


" کودکی ست که به گرد یک تیرچراغ برق می گردد. رنگی با من چیوند می خورد، کشیده می شود . کنار می رود. مردی با یک شیشه ی  بزرگ ترشی -شاید سیر- می آید که بگذرد. دختری سرش را به جانب آسمان بلند می کند تا باران، عمود، برگونه هایش بریزد. پسرکی زمین می خورد. مردی صدایش را بلند می کند نه پسرک را"



" زنی می گذرد که شاید سی سال داشته باشد. این زن کسی را به یاد می آورد، و او تو را هلیا! در میان تو و این رهگذر، دیگری نشسته است. من می دانم که تو هیچ چیز را با رویای دوردست یک دوست داشتن تعویض نخواهی کرد. تو همچنان منتظر، دلگیر و آرام خواهی نشست. نه هلیا! بازگشت محبت را خراب نمی کند... این زن یک لکه ی سیاه جاری در طول خیابان است. "


"شاید ما نیز عروسک های کوکی یک تقدیر بوده ایم که می توانستیم ایمان به تقدیر را مغلوب ایمان به خویش کنیم. حالیا ایمان شعری ست، و مرد از کنار من می گذرد. به پیرمرد پول می دهم. او نمی خواهد. خسته است هلیا، فقیر نیست. خستگی، قدم ها را کوتاه می کند، کوتاه تر می کند. "


" در من شمعی روشن کنید، مرا به آسمان بفرستید. خسته ام، می خواهم بخوابم! تو مرگ سبز می دانی چیست؟ هیچ قانونی از رنگ سبز و بوی بهار حمایت نمی کند. ورق ها را دور بریزید. اینجا زلزله خواهد شد. اینجا یک شب ماه خواهد سوخت. در خیابان ملل ستون های عشق را از بلور های بدل ساخته اند. چه فروریزنده است ایمان و چه عابر است دوستی... من یک فانوس تاشو هستم. در من شمعی روشن کنید. این منم که برگشته ام. اسم این شهر چیست آقا؟ من خیس شده ام، من خیلی خسته هستم آقا. خواب.. تنها خواب... بخواب هلیا، دیر است. دود دیدگانت را آزار می دهد. دیگر نگاه هیچکس بخار پنجره ات را پاک نخواهد کرد... چشمان تو چه دارد که به شب بگوید؟

شب از من خالی ست هلیا...

شب از من، و تصویر پروانه ها خالی ست... "


 -نادر ابراهیمی

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۴
pejvak

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی